چربی این قسمت از بدن سلول‌های سرطانی تولید می‌کند

شناسهٔ خبر: 00AC8508 -
نتایج یک مطالعه نشان داد، چربی‌های دور شکم با تولید نوعی پروتئین موجب می‌شود تا سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند.

به گزارش هاناخبر ،

چربی دور شکم با تولید پروتئین‌هایی به سلول‌های سالم آسیب می‌زند و زمینه رشد سلول‌های بدخیم را فراهم می‌‌کند.
به گفته محققان آمریکایی، چربی‌ دور شکم با تولید نوعی پروتئین موجب می‌شود تا سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند.
کارشناسان بهداشتی باور دارند، چاقی نقش پررنگی در بروز سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پروستات و کلیه دارد.
پژوهشگران آمریکایی با تأکید بر نتایج یک مطالعه می‌گویند: «چربی‌ دور شکم پروتئین‌هایی تولید می‌کند که رشد سلول‌های سرطانی را تأمین می‌کنند».
این پژوهشگران با یادآوری این موضوع که آنها می‌دانستند چاقی یک فاکتور مهم در ابتلا به سرطان است، گفتند: «ما اطلاعات کمی راجع به اینکه چگونه چاقی و اضافه وزن موجب تبدیل سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی و بدخیم می‌شوند
داشتیم؛ مطالعه ما نشان می‌دهد شاخص توده بدنی یا “BMI”، بهترین نشانگر ریسک ابتلا به سرطان نیست؛ بلکه چاقی دور شکمی، و به خصوص میزان پروتئین موسوم به ” فیبروبلاست رشد فاکتور ۲″ می‌تواند نشانه بهتری برای سرطانی شدن سلول‌ها باشد».
پروفسور جیمی‌برنارد از دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: «همیشه یک عامل در اینکه فرد مبتلا به سرطان شود، دخیل است اما انتخاب‌های هوشمندانه مانند رژیم غذایی سالم، ورزش و ترک عادات پرخطر مانند استعمال دخانیات می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد».
طبق آمار دولتی از هر ۴ بزرگسال در انگلیس یک نفر دچار چاقی و اضافه وزن است؛ یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد، چربی باعث افزایش سطح استروژن می‌شود که در افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها نقش دارد.
این مطالعه به تحقیقات اخیر افزوده است که نزدیک به ۹۰ درصد از مردان بالغ در کشورهای توسعه یافته دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

دلایل تجمع چربی در ناحیه شکم
وزن شما به تعادل میان میزان دریافت انرژی و میزان مصرف انرژی در طول روز بستگی دارد.
اگر شما پرخوری کنید و کم تحرک نیز باشید، احتمال اینکه انرژی اضافی در بدن شما به صورت چربی انباشته شود بسیار زیاد است. اما در این میان، افزایش سن نیز یکی از عوامل موثر محسوب می‌شود. با افزایش سن، حجم عضلات در بدن کاهش یافته و چربی‌ها افزایش می‌یابند.
کاهش عضلات نیاز بدن شما به انرژی را کاهش می‌دهد، در نتیجه اگر الگوی تغذیه‌ای شما مانند قبل باشد، احتمال بروز چاقی بیشتر است. بسیاری از خانم‌ها نیز با افزایش سن و بدون افزایش در وزن کلی بدن متوجه افزایش چربی دور شکم خود می‌شوند.
چنین موردی می‌تواند مربوط به کاهش هورمون استروژن و در نتیجه تجمع چربی در نقاط خاصی از بدن از جمله شکم باشد. همچنین استعداد چاقی و افزایش وزن و تبدیل شکل بدن از حالت گلابی به حالت سیب، می‌تواند زمینه ژنتیکی نیز داشته باشد.

بهترین راه کاهش چربی شکم
انجام دراز و نشست، و یا دیگر ورزش های شکمی سبب تقویت ماهیچه های درونی می شود و به شما در از دست دادن چربی کمک می کند.
اما آنها به طور خاص برای چربی شکم کار نمی کند به عبارت دیگر، ورزش نقطه ای چربی شکم را کاهش نمی دهد تنها راه برای از دست دادن چربی شکم و یا هر نوع چربی دیگر از طریق رژیم غذایی و ورزش های هوازی ( مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و تنیس ) است.
بیشترین شواهد علمی نشان می دهد که یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده سرشار از ( میوه، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، لوبیا، آجیل، دانه ها، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، مرغ و بوقلمون ) دارای تمام مواد مغذی است و برای کاهش وزن ترکیب این رژیم غذایی با ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش در بیشتر روزهای هفته توصیه می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =